Fenomenalne auto zachodnie - Trabant

W Polsce nie brakuje pasjonatów Trabantów, których widok przywodzi na myśl epokę PRL-u. Każdego roku w różnych częściach kraju odbywają się zloty miłośników, co pokazuje ze legenda wciąż żyje. Auto potocznie nazywane „mydelniczką” czy też „trampkiem” w czasach PRL-u uchodziło za szczyt luksusu.
Przeczytaj również: Czym jest metoda All on 6 i jakie są jej zalety?
Dziś wzbudza uśmiechy innych kierowców i przechodniów oraz pozwala choć przez chwilę wrócić do tamtych czasów. Trabanty produkowane były w NRD w latach 1957-1991. Auto cieszyło się popularnością ze względu na nowoczesne rozwiązania, które zastosowano przy konstrukcji pojazdu.
Przeczytaj również: Czy stolarka aluminiowa może być stosowana w konstrukcjach pasywnych i energooszczędnych?
Użyto niepalącego się duroplastu – tworzywa sztucznego odpornego na korozję i wytrzymałego na zgniecenia. Ponadto Trabant wyposażony był w małolitrażowy silnik dwusuwowy, duże szyby, a wnętrze było dosyć przestronne i pojemne. Pojazd był tani, a jego jedyną konkurencją była komunikacja miejska.
Przeczytaj również: Czy wynajem busa jest opłacalny dla małych grup?
W Polsce Trabanty można było nabyć w Motozbytach czy Pewexach, gdzie rozprowadzano importowane auta zachodnie.
Polecane artykuły

Przyodziać okna – funkcje dekoracji okiennych
umywalka z konglomeratu czyszczenie Firany, zasłony, żaluzje i rolety to praktyczne rozwiązanie regulacji ilości światła, które wpada do wnętrza domu lub mieszkania. Dekoracje okienne to również świetny sposób na podkreślenie charakteru pomieszczenia. W zależności od preferencji estetycznych, oprawa

Cewniki urologiczne jednorazowe – co warto wiedzieć przed wyborem?
Cewnik dobiera się do wskazań, anatomii i planowanego czasu użycia. Kluczowe decyzje dotyczą: typu (np. hydrofilowy, niepowlekany, z balonikiem), rozmiaru w skali French (średnica), materiału (silikon, lateks, poliuretan, hydrożel) oraz długości (męskie ok. 400 mm, damskie ok. 180 mm). Poniżej zwięź