Kultowy polski skuter


Tak jak we Włoszech dużą popularnością cieszy się Vespa, tak w czasach PRL-u marzeniem wielu Polaków był skuter WFM Osa. Dziś uznawany jest za jeden z najładniejszych skuterów wyprodukowanych w Bloku Wschodnim. Polski jednoślad seryjnie produkowany był w latach 1959-1965 w Warszawskiej Fabryce Motocykli.
W założeniu skuter miał być pojazdem miejskim, prostym w obsłudze oraz tanim. Ponadto miał być pojazdem uniwersalnym, którym będzie można jeździć zarówno po drogach asfaltowych, jak i gruntowych. Na początku produkowano Osę M50 z silnikiem o pojemności 148 ccm.
W 1962 roku skuter wyjeżdżał z fabryki pod nazwą Osa M52 i był ulepszoną wersją z mocniejszym silnikiem o pojemności 173 ccm. Ponadto skuter został wyposażony w większą kanapę oraz bagażnik. Osa mogła rozpędzić się do około 60 km/h, co jak na tamte czasy było dosyć dobrym osiągiem.
Poza tym startowała w wielu wyścigach i zawodach sportowych. Co ciekawe, Osy odniosły sukces nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Duża część modeli została wyeksportowana do krajów zachodnich oraz do Indii.
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze wyzwania w pracy pedagoga?
Przeczytaj również: Jakie są najnowsze trendy w zabiegach na twarz?
Przeczytaj również: Jakie są najczęstsze przyczyny uszkodzeń dachów, z którymi radzi sobie dekarz?
Polecane artykuły

Cegła ceramiczna
gazomierz elektroniczny Cegła ceramiczna to popularny materiał, wykorzystywany w budownictwie. Otrzymuje się go z glin morenowych, wstęgowych, ilastych, łupków oraz lessów. Jako składnik pomocniczy przy jej produkcji wykorzystuje się piasek kwarcowy. Przez bardzo długi czas cegły tego typu tworzono

Chronologia Curriculum Vitae – jak ją dobrze wykreować?
Czas Past Continous Bardzo wiele osób, konstruując swoje CV, zaczyna od początków swojej kariery. Pojawiają się informacje przedawnione, dotyczące zamierzchłych już czasów. Czy chcemy, aby pierwsze dane, które zbierze o nas rekruter, mówiły o tym, w jakich wolontariatach braliśmy udział w okresie li