Mail służbowy, a savoir vivre, cz. 5
Struktura mailów służbowych, które tworzymy powinna być prosta i czytelna, a wiadomości zwięzłe i konkretne.
Z racji tego, że czytanie z monitora komputera jest dużo bardziej męczące niż czytanie z kartki papieru, powinnyśmy pamiętać o tym, że przekazywanie służbowych wiadomości elektronicznych ma na celu przesyłanie najważniejszych informacji i nie powinniśmy przy tej okazji nadmiernie rozpisywać się o rzeczach mało istotnych i nic nie wnoszących do tematu.
Jeśli już konieczne jest napisanie dłuższej wiadomości mailowej, dobrze jest podzielić jej treść na bloki, dzięki czemu będzie ona dużo bardziej czytelna i przejrzysta dla odbiorcy.
Wiadomość powinna kończyć się pożegnaniem, najlepiej w postaci zwrotów: „Z poważaniem”, lub „ Z wyrazami szacunku” oraz oczywiście podpisem nadawcy, zawierającym imię, nazwisko oraz informację o pełnionej w firmie przez nadawcę funkcji.
Programy pocztowe bardzo często mają funkcję tworzenia wizytówek, które do wiadomości elektronicznej załączają się automatycznie.
Dzięki temu nie ma konieczności podpisywania się ręcznego, przy każdej wysyłanej przez nas wiadomości.
Dzięki temu wiadomości wyglądają profesjonalnie, a my znacznie skracamy czas niezbędny do ich napisania.
Polecane artykuły
UE dba o środowisko?
Kilka lat temu głośno było o tak zwanym pakiecie klimatyczno-energetycznym, który wprowadziła na swoim obszarze Unia Europejska. Pakiet został przyjęty przez Parlament Europejski i przywódców krajów członkowskich UE w marcu 2007 roku. Pakiet został w skrócie nazwany „3×20” – nazwa odwołuje się do je
Fenomenalne auto zachodnie - Trabant
W Polsce nie brakuje pasjonatów Trabantów, których widok przywodzi na myśl epokę PRL-u. Każdego roku w różnych częściach kraju odbywają się zloty miłośników, co pokazuje ze legenda wciąż żyje. Auto potocznie nazywane „mydelniczką” czy też „trampkiem” w czasach PRL-u uchodziło za szczyt luksusu. Dzi