Małe przedsiębiorstwa w social mediach - o czym musisz pamiętać
Social media rządzą się swoimi prawami. Najważniejszym z nich jest fakt, że mają ogromną siłę. Niemalże za darmo można za ich pomocą generować mnóstwo komunikatów, które dotrą do znacznej liczby odbiorców. W związku z tak pozytywnym oddziaływaniem, bardzo wiele firm decyduje się na istnienie na takich platformach. Szczególnie zauważalne jest to w niewielkich przedsiębiorstwach, gdzie lokalny odbiór ma ogromne znaczenie. Nie każdy jednak musi lubić lub znać się na kreowaniu takich komunikatów. Nie mniej jednak nie o samą sympatię chodzi, a moc działania takich kanałów. Skoro wszyscy widzą jakie pozytywne skutki może przynieść, szukają gotowych rozwiązań. My zamiast precyzyjnej recepty, podamy dziś szereg porad, dzięki którym social media staną się mniej skomplikowane, a może nawet przyjemne:
- Po pierwsze należy pomyśleć o tym, gdzie chcemy się znaleźć. Obecnie istnieje bardzo wiele platform społecznościowych, które różnią się między sobą charakterem. Zaczynając swoje działania marketingowe w internecie, zacznijmy od jednej, maksymalnie dwóch miejsc.
Wszystko po to, by zdobyć odpowiednią ilość obserwujących nasze działania i rozprzestrzenić ich po innych social mediach. Należy także zauważyć, że zdobyte doświadczenie pomoże rozbudowywać swoje plany. Nie ma sensu zaczynać od kilku, kilkunastu kanałów, ponieważ zwyczajnie nie będziemy w stanie ich obsługiwać;
- Jeśli chodzi o jedną z najpopularniejszych opcji, czyli Facebook, sprawa wydaje się banalnie prosta. Warto jednak zastosować się do kilku praktycznych porad, dzięki którym działania staną się bardziej widoczne. Po pierwsze trzeba zadbać o aspekty estetyczne, czyli zdjęcie w tle i profilowe. Dobrze, gdy obydwa kojarzą się mocno z marką, gdyż tworzy to ogólnie spójny obraz. Nie wolno zapominać o lokalizacji, możliwościach kontaktu i adresie. Poszczególne posty należy publikować w godzinach w których odbiorcy są dostępni na platformie. Treści z kolei powinny angażować, pytać i wywoływać dyskusję. Nie mogą być bierne, nudne i takie same jak wszystkie. Bardzo ważne są zdjęcia i ilustracje, które głównie przyciągają uwagę;
- Twitter z kolei to platforma, służąca do budowania interakcji pomiędzy firmą i klientem.
Jest świetnym narzędziem do szybkiego kontaktu i umożliwia bardzo sprawne odpowiadanie. Ważne, by pamiętać, że na Twitterze powinna znaleźć się biznesowa notka oraz profesjonalne zdjęcie. Jest to kanał dość szczególny, ponieważ dociera do nieco innych odbiorców. Chodzi o użytkowników, którzy wyznaczają trendy, mogą mieć pozytywny wpływ na organizację. Niemniej jednak trzeba ich dodać do specjalnie wysortowanych grup. Można to uzyskać za pomocą specjalnych ustawień i narzędzi. Na twitterze nie wolno zapominać o hashtagach, które mają za zadanie sprowadzić czytających akurat do naszego wpisu. Każdy post powinien więc być dbale napisany i skupiać w sobie te wszystkie kryteria.
Komunikacja w kanałach społecznościowych musi być przede wszystkim spójna i przemyślana. Każdy wpis powinien być wcześniej przemyślany i sprawdzony. Dobrze jest stworzyć szczegółowy plan w którym określimy częstotliwość publikowanych postów.
Polecane artykuły
UE dba o środowisko?
Kilka lat temu głośno było o tak zwanym pakiecie klimatyczno-energetycznym, który wprowadziła na swoim obszarze Unia Europejska. Pakiet został przyjęty przez Parlament Europejski i przywódców krajów członkowskich UE w marcu 2007 roku. Pakiet został w skrócie nazwany „3×20” – nazwa odwołuje się do je
Fenomenalne auto zachodnie - Trabant
W Polsce nie brakuje pasjonatów Trabantów, których widok przywodzi na myśl epokę PRL-u. Każdego roku w różnych częściach kraju odbywają się zloty miłośników, co pokazuje ze legenda wciąż żyje. Auto potocznie nazywane „mydelniczką” czy też „trampkiem” w czasach PRL-u uchodziło za szczyt luksusu. Dzi