Kultowy polski skuter
Tak jak we Włoszech dużą popularnością cieszy się Vespa, tak w czasach PRL-u marzeniem wielu Polaków był skuter WFM Osa. Dziś uznawany jest za jeden z najładniejszych skuterów wyprodukowanych w Bloku Wschodnim. Polski jednoślad seryjnie produkowany był w latach 1959-1965 w Warszawskiej Fabryce Motocykli.
W założeniu skuter miał być pojazdem miejskim, prostym w obsłudze oraz tanim. Ponadto miał być pojazdem uniwersalnym, którym będzie można jeździć zarówno po drogach asfaltowych, jak i gruntowych. Na początku produkowano Osę M50 z silnikiem o pojemności 148 ccm.
W 1962 roku skuter wyjeżdżał z fabryki pod nazwą Osa M52 i był ulepszoną wersją z mocniejszym silnikiem o pojemności 173 ccm. Ponadto skuter został wyposażony w większą kanapę oraz bagażnik. Osa mogła rozpędzić się do około 60 km/h, co jak na tamte czasy było dosyć dobrym osiągiem.
Poza tym startowała w wielu wyścigach i zawodach sportowych. Co ciekawe, Osy odniosły sukces nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Duża część modeli została wyeksportowana do krajów zachodnich oraz do Indii.
Polecane artykuły
UE dba o środowisko?
Kilka lat temu głośno było o tak zwanym pakiecie klimatyczno-energetycznym, który wprowadziła na swoim obszarze Unia Europejska. Pakiet został przyjęty przez Parlament Europejski i przywódców krajów członkowskich UE w marcu 2007 roku. Pakiet został w skrócie nazwany „3×20” – nazwa odwołuje się do je
Fenomenalne auto zachodnie - Trabant
W Polsce nie brakuje pasjonatów Trabantów, których widok przywodzi na myśl epokę PRL-u. Każdego roku w różnych częściach kraju odbywają się zloty miłośników, co pokazuje ze legenda wciąż żyje. Auto potocznie nazywane „mydelniczką” czy też „trampkiem” w czasach PRL-u uchodziło za szczyt luksusu. Dzi