Warszawa „garbuska”

rejonowa okręgowa stacja kontroli pojazdów Warszawa rejestracje i wulkanizacja
Przeczytaj również: Mikrosamochód Smyk
Samochody FSO Warszawa uchodzą dziś za symbol polskiej motoryzacji. Są prawdziwą legendą i wzbudzają niebywały entuzjazm na polskich drogach.
Warszawa M20 popularnie nazywana „garbuską” za sprawą charakterystycznego kształtu nadwozia, to auto, które było marzeniem wielu mężczyzn. FSO Warszawa M20 była pierwszym powojennym autem produkowanym seryjnie.
Budowę fabryki samochodów FSO Warszawa rozpoczęto pod koniec lat 40-tych XX wieku w Żeraniu. Pierwszy model kultowej Warszawy M20 wyjechał na polskie drogi 6 listopada 1951 roku.
Był w całości wykonany z radzieckich części, jak i kolejne początkowe egzemplarze. W niemal 2 miesiące wyprodukowano 51 pojazdów.
Stopniowo pojawiło się ich coraz więcej, a w 1954 roku rozpoczęto ich eksport. Warszawa M20 trafiała między innymi do Chin, Rumunii, Albanii, Węgier, Turcji, Norwegii czy Finlandii.
W kolejnych latach samochód poddawano modernizacji, jednak w rzeczywistości były to tylko kosmetyczne poprawki. Ostatnia garbata Warszawa zjechała z taśmy montażowej 30 września 1964 roku.
Przeczytaj również: Fenomenalne auto zachodnie - Trabant
Przeczytaj również: Kultowy polski skuter
Polecane artykuły

Jak wykorzystywać pozytywną moc słońca?
Okazuje się, że słońce ma moc, ale można ją wykorzystać nie tylko do opalania się, ale i do tego, aby jego energia zasilała to, co tylko chcemy. Energia solarna jest obecnie czymś o czym dużo się mówi i z czego się korzysta w ramach poszerzania zasięgu energii odnawialnej w Polsce. Baterie słoneczne

Auta na wodór - przyszłość motoryzacji?
tablica rejestracyjna z własnym napisem Na razie na rynku nie znajdziemy wielu takich samochodów, a ich koszty mogą przyprawić o ból głowy, jednak zdaniem ekspertów przyszłość należy do pojazdów napędzanych paliwem wodorowym. Zdaje się to być bowiem najlepszym rozwiązaniem dla naszego środowiska, kt