Warszawa „garbuska”
rejonowa okręgowa stacja kontroli pojazdów Warszawa rejestracje i wulkanizacja
Samochody FSO Warszawa uchodzą dziś za symbol polskiej motoryzacji. Są prawdziwą legendą i wzbudzają niebywały entuzjazm na polskich drogach.
Warszawa M20 popularnie nazywana „garbuską” za sprawą charakterystycznego kształtu nadwozia, to auto, które było marzeniem wielu mężczyzn. FSO Warszawa M20 była pierwszym powojennym autem produkowanym seryjnie.
Budowę fabryki samochodów FSO Warszawa rozpoczęto pod koniec lat 40-tych XX wieku w Żeraniu. Pierwszy model kultowej Warszawy M20 wyjechał na polskie drogi 6 listopada 1951 roku.
Był w całości wykonany z radzieckich części, jak i kolejne początkowe egzemplarze. W niemal 2 miesiące wyprodukowano 51 pojazdów.
Stopniowo pojawiło się ich coraz więcej, a w 1954 roku rozpoczęto ich eksport. Warszawa M20 trafiała między innymi do Chin, Rumunii, Albanii, Węgier, Turcji, Norwegii czy Finlandii.
W kolejnych latach samochód poddawano modernizacji, jednak w rzeczywistości były to tylko kosmetyczne poprawki. Ostatnia garbata Warszawa zjechała z taśmy montażowej 30 września 1964 roku.
Polecane artykuły
UE dba o środowisko?
Kilka lat temu głośno było o tak zwanym pakiecie klimatyczno-energetycznym, który wprowadziła na swoim obszarze Unia Europejska. Pakiet został przyjęty przez Parlament Europejski i przywódców krajów członkowskich UE w marcu 2007 roku. Pakiet został w skrócie nazwany „3×20” – nazwa odwołuje się do je
Fenomenalne auto zachodnie - Trabant
W Polsce nie brakuje pasjonatów Trabantów, których widok przywodzi na myśl epokę PRL-u. Każdego roku w różnych częściach kraju odbywają się zloty miłośników, co pokazuje ze legenda wciąż żyje. Auto potocznie nazywane „mydelniczką” czy też „trampkiem” w czasach PRL-u uchodziło za szczyt luksusu. Dzi